گسترش دامنه جنگ اجتناب‌ناپذیر شده است
وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با همتای قطری:

گسترش دامنه جنگ اجتناب‌ناپذیر شده است

روسای جمهور ایران و ترکیه پس از مذاکرات تفصیلی در خصوص موضوع فلسطین در حاشیه اجلاس اکو در ازبکستان، بر لزوم اتخاذ تصمیمات عملی و اثربخش در اجلاس سران کشورهای اسلامی در ریاض تاکید کردند و گفتند بمباران غزه باید فورا متوقف و محاصره غزه رفع شود.
کد خبر: ۱۴۳۰۰۲۷

مذاکره تفصیلی رئیسی و اردوغان | تاکید براهمیت اجلاس ریاض برای توقف فوری بمباران و رفع محاصره

به گزارش جام جم آنلاین، روسای جمهور ایران و ترکیه پس از مذاکرات تفصیلی در خصوص موضوع فلسطین در حاشیه اجلاس اکو در ازبکستان، بر لزوم اتخاذ تصمیمات عملی و اثربخش در اجلاس سران کشورهای اسلامی در ریاض تاکید کردند و گفتند بمباران غزه باید فورا متوقف و محاصره غزه رفع شود.

رئیس جمهور در این دیدار روابط ایران و ترکیه را رو به گسترش توصیف کرد و بر فراهم بودن زمینه برای توسعه بیشتر روابط به‌ویژه در بخش تجاری و اقتصادی و ارتقای آن به سطوح بالاتر تاکید کرد.

رئیسی بخش نفت و گاز را از جمله حوزه‌های همکاری مورد علاقه دو کشور دانست و با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ابراز امیدواری کرد در مقطع فعلی دو کشور گام‌های موثرتری در این زمینه بردارند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از این دیدار مسئله فلسطین و جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی در غزه را مهمترین دغدغه امروز دو کشور و بلکه جهان اسلام و بشریت دانست و ضمن تقدیر از مواضع حمایتگرانه رئیس جمهور ترکیه از مردم غزه تصریح کرد: معتقدیم در شرایط فعلی باید فراتر از اعلام مواضع، گام‌های عملی برای آتش‌بس فوری، رفع محاصره غزه و امدادرسانی به مردم مظلوم این منطقه صورت گیرد.

مذاکره تفصیلی رئیسی و اردوغان | تاکید براهمیت اجلاس ریاض برای توقف فوری بمباران و رفع محاصره

رئیس جمهور به منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری‌ اقتصادی اکو به ازبکستان سفر کرده است. آیت الله رئیسی در بدو ورود در فرودگاه بین‌المللی اسلام کریموف تاشکند مورد استقبال عبدالله عارفوف نخست وزیر این کشور قرار گرفت.

ابراهیم رئیسی در اولین برنامه سفر خود به ازبکستان با شوکت میرضیائف دیدار کرد. رئیس جمهور در این دیدار ضمن ابراز رضایت از روند اجرایی شدن توافقات میان دو کشور به ویژه در بخش آی تی، تجارت، حمل و نقل و مسائل پولی و بانکی، بر ضرورت هدف‌گذاری و تلاش برای ارتقای بیشتر سطح همکاری‌ها در حوزه‌های یاد شده تاکید کرد.

رئیسی در ادامه توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشورهای اسلامی، همسایه و همسو را از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی عنوان کرد و با اشاره به اهمیت جایگاه سازمان‌های منطقه‌ای در زمینه‌سازی برای تسهیل روابط با کشورهای همسو، بهره‌گیری از ظرفیت این سازمان‌ها را در تقویت مناسبات و تعاملات فی‌مابین مورد تاکید قرار داد.

شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از میزبانی از دکتر رئیسی و هیئت عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت تقویت مناسبات و همکاری‌ها میان ایران و ازبکستان تاکید و از افتتاح خانه نوآوری ایران در تاشکند تشکر کرد و آن را موجب آشنایی بیشتر فعالان اقتصادی این کشور با دستاوردها، ظرفیت‌ها و تجربیات جمهوری اسلامی ایران دانست.

رئیس جمهور کشوران پس از سخنرانی دراجلاس اکو با الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در حاشیه شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی اکو در تاشکند دیدار و گفت وگو کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها